NBV Site

4 tips om op te vallen met je beursstand

Geplaatst op

Zakelijke beurzen zijn nog steeds erg populair, en voor een goede reden. Volgens diverse onderzoeken mag het grootste deel de aanwezigen op professionele beurzen beslissingen nemen omtrent zakelijke aankopen en investeringen. Daarnaast bezoekt de gemiddelde bezoeker 26 beursstands op een beurs. Het is daarom erg belangrijk om op te vallen met je eigen beursstand. Maar hoe doe je dat? We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

Het begint met een goed verhaal

Flashy afbeeldingen, displays en teksten zorgen niet dat je een blijvende indruk achterlaat bij bezoekers op een beurs. Focus op het vertellen van het verhaal van jouw merk of jouw bedrijf.  Maak het uniek en probeer bezoekers mee te nemen in de passie die het bedrijf zelf ook heeft in wat ze doen. De beursstand moet dienen als een middel om je verhaal te vertellen. Denk daarbij aan de belichting, materialen en de indeling.

Geef bezoekers wat ze willen

Bezoekers hebben op een beurs een enorme keuze waar ze hun tijd doorbrengen.  Zorg dat jouw beursstand die plek is waar ze het langste willen blijven hangen. Het is dus van belang om een beursstand in te richten die mensen verwelkomt, op hun gemak stelt en comfort biedt. Als ze op hun gemak zijn, bijvoorbeeld door fatsoenlijke stoelen of banken en met een goede kop (gratis) koffie staan ze automatisch meer open voor je verhaal.

Geef bezoekers wat ze niet verwachten

Het hoogste doel voor ieder bedrijf op een beurs is om de stand te hebben waar iedereen het aan het einde van de dag nog steeds over heeft. Om dit te realiseren moet je iets doen om de doorgewinterde bezoeker te verrassen op een positieve manier. Ga verder dan een stand met opvallende kleuren of een goed verhaal. Biedt écht een ervaring die mensen willen proberen. Relateer dit aan je bedrijf en het wordt gegarandeerd een succes.

Exclusiviteit werkt altijd

Een gevoel van exclusiviteit heeft altijd een grote aantrekkingskracht op mensen. Dit is bij beurzen niet anders. Bezoekers van beurzen willen iets zien of ervaren wat (nog) niet voor iedereen beschikbaar is. Biedt bij je beursstand dus iets aan wat je nog nergens anders hebt gepresenteerd. Zeker als je vooraf bekend maakt dat er ‘iets exclusiefs’ te wachten staat voor bezoekers aan de beursstand zullen er meer geïnteresseerden komen kijken.

Gerelateerde berichten

Jouw online marketingbureau in Breda

De Oppakkers is een online marketingbureau in Breda, gespecialiseerd in het helpen van bedrijven om online te groeien en meer zichtbaarheid te...

Lees meer

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden