Geplaatst op
We kennen allemaal wel de negentiende-eeuwse aanplakbiljetten (zeefdruk) uit Parijs bijvoorbeeld met de zwarte kat erop die een voorstelling promoot. Dit is een icoon en onlosmakelijk verbonden met Montmartre, een wijk in Parijs. Dergelijke aanplakbiljetten waren destijds heel gewoon en je zag ze dan ook veelvuldig op de plakzuilen in de stad. Is het zo dat in de digitale tijd dergelijke promotievormen verdwenen zijn? Wij nemen het in deze blog met je door zodat je weet of jij er nog je voordeel mee kunt doen.
Posters laten bedrukken
We kunnen je wel alvast verklappen dat analoge media en de digitale variaties daarop hand in hand gaan als het gaat over de effectiviteit ten behoeve van promotie van diensten en producten. Met posters drukken kom je een heel eind met betrekking tot promotionele doelen die je hebt. Je kunt zelf een ontwerp maken en dit aanleveren bij de drukker of je kunt een ontwerp laten maken door een graficus (die al dan niet werkzaam is bij een drukkerij) en dan de posters laten bedrukken. Toneelgezelschappen theaters, festivalorganisatoren et cetera, maken zeker gebruik van posters. Deze worden opgehangen op de welbekende plakzuilen, een idee dat al honderden jaren gebruikt wordt.
Stickers laten bedrukken
Wanneer je posters te groot vindt, is het ook mogelijk om stickers te laten bedrukken. Wat voor posters op gaat, is ook het geval met stickers, ze zijn heel gemakkelijk uit te delen en in het straatbeeld te brengen. Zeker wanneer je ze op plekken plakt waar veel mensen langskomen, zul je de nodige potentiële bezoekers / klanten kunnen bereiken.
Het leuke is dat dergelijke promotievormen helemaal niet duur zijn en een fysieke kwaliteit hebben waar veel mensen tegenwoordig belang bij hebben. Dit is natuurlijk het geval omdat voor veel mensen de digitalisering ervoor gezorgd heeft dat veel dingen die ze gebruiken een een grote rol spelen in hun leven / voor een substantieel deel digitaal geworden zijn.
De interface mag dan fysiek zijn (computer keyboard, de smartphone om Spotify te luisteren), het product niet. En juist het fysieke product doet er toe voor veel mensen.
Gerelateerde berichten
Jouw online marketingbureau in Breda
De Oppakkers is een online marketingbureau in Breda, gespecialiseerd in het helpen van bedrijven om online te groeien en meer zichtbaarheid te...