Geplaatst op
LinkedIn is een sociaal platform dat is ingericht op de zakelijke markt. Zo kun je aangeven wat je kwaliteiten zijn, welke opleiding je gevolgd en succesvol afgesloten hebt en waar je zoal gewerkt hebt. Hierdoor krijgen werknemers die online recruitment uitoefenen, een goed beeld van hoe jij als werknemer bent en waar jouw krachten liggen. Afhankelijk van dit beeld sturen recruiters uitnodigingen om kennis te maken en te kijken wat ze voor potentiële kandidaten kunnen betekenen. Wil je opvallen en door de juiste recruiters worden benaderd? Lees dan dit blog vol met tips om LinkedIn optimaal te benutten.
Houd je profiel actueel
Uit onderzoek is gebleken dat het toevoegen van een professionele profielfoto op LinkedIn een positief effect heeft op het aantal bezoekers op jouw pagina. De kans is namelijk 14 keer zo groot dan wanneer je geen profielfoto plaatst. Ook het toevoegen van vaardigheden aan je profiel, zorgt ervoor dat de kans 13 keer zo groot is dan wanneer je dit niet doet. Er zijn meer dan 45.000 vaardigheden om uit te kiezen op LinkedIn, dus als je wilt dat recruiters je opmerken, zorg er dan voor dat je je profiel regelmatig bijwerkt.
Neem de tijd voor jouw ervaring
Zorg ervoor dat je de ervaring die je hebt opgedaan bij vorige werkgevers, nauwkeurig en uitgebreid omschrijft. Met name de meest recente werkervaring is van groot belang om recruiters te overtuigen om jou te benaderen of juist niet. Neem zeker de tijd om je ervaringen te verwoorden, vooral wanneer je zeer actief bezig bent met connecties en bedrijven om een baan te vinden.
Val op door een goede kop
Je foto, naam en kop, de zin die onder je profielfoto staat, zijn de enige items die mensen zien als ze een zoekopdracht uitvoeren. Deze kop moet opvallen en aangeven wat je doet of wat voor soort positie je zoekt. “HR-professional die medewerkers in contact brengt met het management,” is een voorbeeld van een kop die duidelijk maakt wat je doet en wat je doelstelling is.
Laat recruiters weten dat je beschikbaar bent
Via LinkedIn kun je aangeven dat je beschikbaar bent voor een nieuwe uitdaging of dat je je aan het oriënteren bent. Zorg dat je deze functie gebruikt wanneer je opzoek bent naar een nieuwe baan. Bovendien is het verstandig om de kop aan te passen en hierin aan te geven dat je opzoek bent naar een nieuwe baan in de door jouw gewenste branche. Zo kun je bijvoorbeeld gebruik maken van een kop als “Ervaren SEO-specialist klaar om jouw bedrijf op de kaart te zetten.”.
Gerelateerde berichten
Jouw online marketingbureau in Breda
De Oppakkers is een online marketingbureau in Breda, gespecialiseerd in het helpen van bedrijven om online te groeien en meer zichtbaarheid te...