Geplaatst op
Relatiegeschenken zijn een geweldige manier om de samenwerking tussen jouw bedrijf en een ander bedrijf iets extra’s te geven. Het kan een uitstekende manier zijn om dankbaarheid te tonen of gewoon te zeggen: “Hé, bedankt voor dat project vorig jaar. We waarderen het echt.”
Een relatiegeschenk is zeker niet noodzakelijk, maar als je indruk op iemand wilt maken en de boodschap wilt overbrengen dat je een professional bent die om jouw klanten en cliënten geeft, dan is het zinvol om een stapje extra te zetten en iets speciaals te doen voor de mensen die met je samenwerken.
Als je op zoek bent naar een andere reden om een relatiegeschenk te geven, dan is dit er een: als je jouw product of dienst met korting aanbiedt, laat je je klanten met een kleine blijk van waardering zien hoezeer je hun zaken waardeert. Zie het zo: als je boodschappen koopt met een korting bij jouw plaatselijke supermarkt en ze geven je wat korting op jouw volgende aankoop, omdat ze weten dat ze meer zaken zullen doen door de verkoop van die boodschappen, zou je dan niet het gevoel hebben dat ze jouw aankoop waarderen?
Aanstekers als relatiegeschenk doen
Iemand een aansteker geven als relatiegeschenk is een traditie die teruggaat tot de uitvinding van de eerste aansteker in het midden van de jaren 1800. In de decennia daarna is het een gangbare praktijk geworden in de tabaksindustrie om hun producten te promoten met aanstekers. Dit wordt gedaan omdat aanstekers handig en draagbaar zijn, waardoor ze gemakkelijk mee te nemen waren voor mensen die rookten. Ze kunnen ook worden aangepast met de naam en het logo van jouw bedrijf, waardoor ze ideaal zijn voor marketingdoeleinden.
Je kan promotionele aanstekers op verschillende manieren aan jouw klanten geven. De meest gebruikelijke manier is om ze uit te delen als onderdeel van een evenement of promotie die in het teken van jouw bedrijf staat en waarbij veel zakenpartners of klanten langskomen.
Een andere manier waarop je promotionele aanstekers kan gebruiken is door ze weg te geven als cadeau of stimulans voor de prestaties van jouw werknemers op het werk. Bijvoorbeeld, als jouw bedrijf een werknemer van de maand programma heeft, zou het bedrukken van aanstekers met de naam van de winnaar van elke maand een mooie manier zijn om al jouw werknemers te belonen.
Gerelateerde berichten
Gepersonaliseerde kinderboeken: een uniek cadeau voor een 4-jarige
Op zoek naar het perfecte cadeau voor een kind van 4 jaar? Overweeg een gepersonaliseerd kinderboek. Deze boeken bieden niet alleen eindeloos...